Ministerstwo Zdrowia: Nowa legislacja w sprawie reklamy produktów leczniczych
Na stronie RCL opublikowano projekt rozporządzenia MZ zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamy produktów leczniczych. To pierwsza propozycja zmian w rozporządzeniu od 2008 r.
Projekt zakłada m.in. propozycję zmiany treści ostrzeżeń stanowiących obowiązkowy element reklamy do publicznej wiadomości. Treść ostrzeżenia będzie można wybrać spośród trzech zaproponowanych brzmień:
„To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.” albo
„To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.” albo
„To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Zwróć uwagę na przeciwwskazania. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.”.
Przy czym każda nowa wersja reklamy ma być emitowana z wykorzystaniem innego z wyżej wymienionych ostrzeżeń.
Przewiduje się przepis przejściowy stanowiący, że reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, a niespełniająca nowych wymogów, może być rozpowszechniana po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia. Po tym czasie, wszystkie reklamy muszą odpowiadać zmienionym wymaganiom.
Rozporządzenie ma wejść w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.
Projekt został skierowany do konsultacji publicznych. Uwagi można zgłaszać do dnia 8 maja 2022 r.
Poniżej przesyłamy link do projektu rozporządzenia: