PL EN UA
Zadzwoń do nas 22 826 00 75
22 212 87 64 Formularz kontaktowy
Szybki kontakt

Ministerstwo Zdrowia: Nowa legislacja w sprawie reklamy produktów leczniczych

2022-04-08

Na stronie RCL opublikowano projekt rozporządzenia MZ zmieniającego rozporządzenie w sprawie reklamy produktów leczniczych. To pierwsza propozycja zmian w rozporządzeniu od 2008 r.

Projekt zakłada m.in. propozycję zmiany treści ostrzeżeń stanowiących obowiązkowy element reklamy do publicznej wiadomości. Treść ostrzeżenia będzie można wybrać spośród trzech zaproponowanych brzmień:

„To jest lek.  Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Nie przekraczaj maksymalnej dawki leku. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.” albo

„To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania i tylko wtedy, gdy jest to konieczne. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.” albo

„To jest lek. Dla bezpieczeństwa stosuj go zgodnie z ulotką dołączoną do opakowania. Zwróć uwagę na przeciwwskazania. W przypadku wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą.”.

Przy czym każda nowa wersja reklamy ma być emitowana z wykorzystaniem innego z wyżej wymienionych ostrzeżeń.

Przewiduje się przepis przejściowy stanowiący, że reklama, której rozpowszechnianie rozpoczęto przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, a niespełniająca nowych wymogów, może być rozpowszechniana po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia. Po tym czasie, wszystkie reklamy muszą odpowiadać zmienionym wymaganiom.

Rozporządzenie ma wejść w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia.

Projekt został skierowany do konsultacji publicznych. Uwagi można zgłaszać do dnia 8 maja 2022 r.

Poniżej przesyłamy link do projektu rozporządzenia:

Projekt (legislacja.gov.pl)