PL EN UA
Zadzwoń do nas 22 826 00 75
22 212 87 64 Formularz kontaktowy
Szybki kontakt

NOWE WYTYCZNE DLA INFLUENCERÓW

2022-04-28

UOKiK kończy prace nad wytycznymi dla influencerów w zakresie oznaczania materiałów sponsorowanych. Planowane jest opracowanie wspólnych wytycznych, które mają pomóc użytkownikom mediów społecznościowych w prowadzeniu działalności marketingowej zgodnie z prawem. Aktualnie trwają konsultacje z grupą roboczą influencer marketingu IAB Polska przy wsparciu instytucjonalnym SAR i Rady Reklamy. Planowanym etapem prac jest także zebranie opinii samych użytkowników. Już teraz na profilu UOKiK na Instagramie konsumenci mogą znaleźć praktyczne wskazówki ułatwiające dokonywanie świadomych wyborów i podpowiadające na co należy zwracać uwagę. Zgodnie ze stanowiskiem Urzędu, każda reklama powinna zostać oznaczona np. #wspolpracareklamowa, (reklama), [reklama] „Materiał reklamowy na zlecenie…”, #materiałsponsorowany, (post sponsorowany). W przypadku braku takiego oznaczenia i jednoczesnego podejrzenia, że post jest reklamą, UOKiK apeluje o zgłoszenie postu na adres scam@uokik.gov.pl. Szerzej na ten temat: https://lnkd.in/dqE66qeE