PL EN
Zadzwoń do nas 22 826 00 75
22 212 87 64 Formularz kontaktowy
Szybki kontakt

Nasza ekspertka na łamach Food Fakty: Reklama żywności, w tym suplementów diety w dobie COVID-19

Reklama produktów wprowadzanych do obrotu jest jednym z podstawowych działań przedsiębiorców z uwagi na szeroki zasięg przekazywanych w ten sposób informacji konsumentowi.

Przede wszystkim kluczowe jest niewprowadzanie odbiorcy w błąd, tj. niewywoływanie mylnego wyobrażenia o produkcie. Zgodnie z podstawową zasadą prawa żywnościowego, informacje na temat środka spożywczego nie mogą wprowadzać w błąd m.in. co do jego charakteru, tożsamości, właściwości, składu, ilości, trwałości, kraju lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji. Szczególnie istotne w dobie pandemii COVID-19 jest także nieprzypisywanie produktowi działania lub właściwości, których on nie posiada. Najwięcej naruszeń w tym zakresie dostrzec można w odniesieniu do suplementów diety. 

Jak zatem odpowiednio przygotować treści reklamowe, aby były dla odbiorcy przekonujące i jednocześnie zgodne z przepisami prawa, szczególnie w świetle panującej pandemii? Na to i inne pytanie na łamach portalu FoodFakty odpowiada nasza ekspertka Ewelina Woike, aplikantka radcowska Food & Pharma Legal. Warto sprawdzić na czym polega wadliwe reklamowanie suplementu diety, powodów, dla których treść reklamy może zostać zakwestionowana i jakie konsekwencje dla przedsiębiorcy może spowodować zakwestionowanie reklamy produktu. 

Szczegółowe omówienie problematyki pod linkiem: (https://lnkd.in/dzx66ABV), w który